måndag 26 maj 2014

Nu har den varit och farit

Ojoj vilken helg! Nu har årets Stafettkarneval varit o farit. Absolut ett av de allra allra bästa åren!

Som jag tidigare skrev spenderades fredagkväll på Borgbacken. I år fick man välja mellan att gå på stan eller åka till Borgbacken. De flesta valde stan, men jag, Hanna & LottaB valde självklart Borgbacken! :)

( sötis Lotta :* )

Klockan 9 på kvällen åkte vi till hotellet, o jag sov tillsammans med Jennie, LottaB och Hanna i ett rum! Tack för att min mage fick jobba konstant av skratt halva natten, haha! 

Efter inte så många timmars sömn var vi tidigt på lördagmoron redo att anlända till stadion!


Mitt första lopp var 4x100 meter. Om ni vill se det så ska ni klicka Här. (spola fram till 06:18 för att se då mitt lag springer) Vi kom andra i vårat heat.


Hejarklacken, som i år hade temat Amerikansk Fotboll orkade stå så duktigt hela dagen lång för att heja på alla våra löpare!


Senare på dagen var det dags att springa Dubbel Svensk Stafett. Klicka Här för att se det. (spola fram till 05:31 för att se då vi springer) Vi kom andra i vårat heat, men tyvärr räckte inte tiden vidare till en finalplats.


Som vanligt är Masstafetten den allra sista stafetten som springs på karnevalen. Ifjol tog vi silver & året före det guld, så visst hade man lite press på sig! Genom att klicka Här kan ni se loppet.


Men visst gick det bra, & vi fick än en gång stå stolta på prispallen för att ta emot varsin silver medalj. Härligt sprunget!!


 Hejarklacken lyckades kamma hem guldet i hejarklackstävlingen, vilket de verkligen var värda!
Man hörde dem betydligt bättre än alla de andra hejarklackarna. Till och med från andra sidan läktaren hördes & syntes de väldigt bra. Det gör nog mycket för löparna om det finns en duktig hejarklack, som höjer fiilisen. Bra jobbat! 


Borgaregatans Skola tog även hem guldet i flickornas 600x600x400 stafett o lag 1 tog hem bronset i 4x100 meter för flickorna.
Skulle inte kunna vara stoltare över BGS. Så himla bra jobbat!

Årets Stafettkarneval var överlag den allra bästa jag varit på, så tusen tusen tack till allihopa som var med & gjorde resan så otroligt bra!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar