lördag 15 augusti 2015

Tallinn i bilder

Förutom att gå på Weekend Festival när jag och Toffe var ner till hesa, åkte vi bland annat iväg på en dagsresa till Estland.


Vi kom fram till Tallinn ca. 11 på tisdagsmorgonen, och det första som gällde var shopping!!



När vi shoppat i ett antal timmar sökte vi upp Vapiano för lunch. Kan förövrigt berätta att jag och Toffe åt på Vapiano 1 gång per dag under hela resan. Ååh som vi älskar deras Pasta Carbonara❤️ 


När vi var mätta och belåtna började vi gå mot gamla stan.




Gamla stan var riktigt mysig med många små gränder och ute serveringar längs med gatorna. Den påminde mycket om Gamla stan i Stockholm!


När vi sett det mesta av Gamla stan styrde vi stegen mot en hög kulle som gav utsikt över ett torg bl.a. 





Här uppe satt vi i någon timme för att vila fötterna. Tallinn bjöd på 26 grader och strålande sol hela dagen, hur underbart som helst!


På väg ut ur Gamla stan gick vi förbi de här blombutikerna. Jag var tvungen att ta en bild för att visa mamma, som  ä l s k a r  blommor!



I väntan på båten stannade vi i en park för att se och lyssna på några gatuartister. Det är en sak jag tycker kan vara riktigt mysigt ibland. Speciellt då man är på resa, att bara stanna upp, se och njuta! Den här resan var absolut en av sommarens höjdpunkter. Tallinn var en himla fin stad som jag mer än gärna besöker igen! Toffe är värd ett stort tack för att han var världs bäst och orkade gå runt i butikerna med mig!❤️ 

För er som inte vet så hatar Toffe att shoppa, han tycker det är så tråkigt, men ändå klagade han inte en ända gång under hela resan. Han är bäst, min pojkvän ❤️❤️

Ps. Om det finns någon som är nyfiken på mina inköp så kan ni lämna en kommentar, så kan jag visa er i ett skilt inlägg!


1 kommentar: