onsdag 30 december 2015

Lista över 2015

Gjorde du något i år som du aldrig gjort tidigare?:
Ja, upplevt Penkkis och äldstesdans, spelat fotboll på B:fm nivå, firat midsommar i Jeppis, varit med i Passhiid, varit på Weekend Festival, besökt Rhodos och Tallinn, varit på en blogg Gala, och fått äran att ha varit skolans Lucia.



Höll du dina nyårslöften?:
Ja! Typ första gången... Istället för löften satte jag upp tre mål som du kan läsa om här

Det första: "Vara nöjd över min kropp i slutet av 2015", det lyckades jag med. Yes! Jag är faktiskt nöjd över min kropp just nu och det är så skönt :) Nu tänker jag satsa på att få den i ännu bättre form (det går ju alltid). Dock tar jag ingen stress & press över det, för jag är nöjd i vilket fall som helst!

Det andra: "Umgås med de jag mår bra av att vara med": Ta vara på de vänskapsrelationer som båda parterna får lika mycket ut av. Det här var det nyårsmålet som jag lyckades allra bäst med! Det är jag riktigt glad över eftersom jag inte trodde det här skulle funka! 

Det tredje: "Ta hand om mig själv, och känna mig bekväm i mig själv": Få ytterligare bättre självförtroende och självkänsla. Det har jag också lyckats med. Självförtroende har jag, men det kan man alltid utveckla, så det skall jag ändå fortsätta med in i 2016 :)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?:
Nej!

Dog någon som stod dig nära?:
Ja... Min älskade och världsbästa moffa! Saknar honom varje dag, men jag är säker på att han har det bättre där han är nu ❤️ ❤️ 



Vilka länder besökte du?:
Sverige (Umeå), Grekland (Rhodos), Estland (Tallinn)


 (Tallinn)



(Rhodos)

Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016?:
Hmm.. Kanske lite mer händelser och spännande evenemang, det har det varit ont om 2015. Och så skulle jag gärna vilja ha mer egen förtjänade pengar det kommande året. än vad jag haft i år! Det är väl i och för sig helt och hållet mitt eget fel ;) Och en ordentlig slalom resa!!! 

Vilket/vilka datum från 2015 kommer du alltid minnas:
15.2 - Äldstesdans / 23.2 - Moffa dog / 7-8.8 - Weekend Festival / 21.11 - Blogg Gala

Största misstaget?:
Övertänkt då det kommit till världens minsta saker. Det är jag bra på ibland, att hitta brister och problem som inte finns... Det måste jag jobba med! 

Har du varit sjuk eller skadat dig?:
Inte desto mera, bara vanligt förkyld emellanåt osv..

Bästa köpet/köpen?:
Min vinterjacka, svarta festklänning, mina peak performance mjukisbyxor och min mjukisdress från Cubus!



Vad spenderade du mest pengar på?:
Samma som förra året tror jag, café besök och mat...

Gjorde någonting dig riktigt glad?:
Rhodos resan och när Toffe kom hem från USA! 

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2015?:
See you again, Love me like you do, Wildest dreams, Shots & Squats, Waiting for love, Broken Arrows, ja listan skulle kunna göras lång...

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?:
Lite ledsnare tror jag faktiskt.. Har emellanåt känt mig vilsen och tänkt alldeles för mycket på onödiga saker... Nästa år kommer bli bättre, det vet jag!

Vad önskar du att du gjort mer?:
Att jag skulle ha lett mer, verkligen! Och levt i nuet. Inte hela tiden blickat framåt. 

Vad önskar du att du gjort mindre?:
Oroat mig och överanalyserat små saker!

Blev du kär i år?:
Jag har fortsatt vara kär i min älskling ❤️ 




Favorit serie?:
Utan tvekan Prison Break! Men också Pretty Little Liars och Johan Falk.

Bästa boken du läste i år?:
Michaela Fornis' bok: "Om att älska"

Största musikaliska upptäckten?:
Hmm.. Avicii! Har vetat vem han är men inte riktigt lyssnat på hans låtar. Efter Weekend Festival började jag lyssna och hallåå, han är ju grym!!

Vad gjorde du på din födelsedag?:
Alltså nu är det faktiskt så att jag inte minns!! Vet att jag firade min födelsedag tillsammans med Karro på Villa-avslutningen med en dunder fest, men vad jag gjorde på min riktiga födelsedag minns jag inte.. Eller jo, jag tror jag var i skolan!

Hur skulle du beskriva din stil i år?:
Vanlig och tråkig. Det skall det dock bli ändring på i nästa år!

Vad fick dig att må bra?:
Familjen, kusiner, Toffe och kompisar! ❤️ ❤️ 



Vem saknade du?:
Oliver och Timmy som flyttat hem igen.. :(

De bästa nya människorna du träffade?:
Noora och Veera ❤️ ❤️ 

Planer för 2016?:
NJUTA av livet, tacka JA till fler saker och skaffa jobb! När 2016 är slut vill jag verkligen känna att jag utvecklats som människa!!


Genom att klicka Här kan ni se min lista över 2013 och genom att klicka Här kan ni se min lista över 2014! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar