tisdag 24 december 2013

Lucka nummer 24...


Anniina! Min allra allra första vän. Ja, hon blev min bästa vän. När jag var 1 vecka o vi flyttade till Jyväskylä bodde det en familj i lägenheten under oss. Deras flicka hette Anniina o hon var 2 år äldre än mig. Senare skulle hon också få 2 små bröder, Samuel & Matias. När jag blev lite äldre lekte vi tillsammans precis varenda dag. Det bodde massor med barn i vårat hus, men det var alltid hon o jag, vi två mot världen! Tack vare henne lärde jag mig finska direkt då jag lärde mig prata. När jag var liten kunde jag nästan finska bättre än svenska. Hon är en så otroligt underbar person. Trots att vi inte längre bor i Jyväskylä har vi fortfarande kontakt med varandra o våran familj åker alltid nu som då ner  dit, för att hälsa på dem. Anniina kommer alltid att vara en av de bästa människorna jag lärt känna. Hon är genom god, mot alla. Jag älskar henne. Hon är en människa som jag verkligen ser upp till & det gjorde jag både då jag var liten o ville göra allting precis som henne, men det gör jag fortfarande för hon är en av de snällaste personerna jag känner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar