tisdag 24 september 2013

Mallorca Dag 1

 Klockan o7.3o på Söndagsmoron lyfte vårat plan från marken. Fyra timmar senare befann vi oss i Mallorca! När vi landat, tog vi en buss från Palma till Alcudia som staden vi bodde i hette.


När vi anlänt till hotellet (lagotel) bytte vi direkt om till sommar kläder o begav oss mot stranden!


Det var så himla underbart! Värmen, solen, havet, vinden, ja hela faderullan! 


När vi solat & simmat om vartannat, tog vi en liten matpaus på Smith´s.


Huvudrätt: PastaCarbonara (min favorit rätt i södern).
Efterrätt: Brownie tillsammans med vanilj glass. 


När alla tre var glada o nöjda, traskade vi tillbaka till stranden!


Jag o Wilma hade köpt oss varsin pingis liknande majla, samt en liten boll som flöt på vattnet, som vi nu invigde!


Vi dök efter en sjöstjärna, innan vi gick tillbaka till hotellet, drack limu, solade o simmade i poolen trots att solen gått i moln.


På kvällen åkte vi iväg till harbor. Det var en hamn alldeles i närheten.


I väntan på bussen.


Stranden där var underbar!


Jag o Syrran framför hundratals segelbåtar!


Vi åt jätte gott än en gång. Detta är dock förrätten.


Sedan gick vi ännu runt en stund innan vi tog bussen tillbaka till hotellet o kröp ner i sängarna. 


En prima första dag!



2 kommentarer:

  1. Oj vad härliga bilder! Ser fram emot fortsättningen. Där på hamnens strand sprang jag mina kvällsjoggingturer i maj. Det var verkligen en fin strand den med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul! Stranden var verkligen super härlig o det måste ha varit skönt att jogga längs den!:)

      Radera