måndag 4 november 2013

Prao veckan inledd



Nu har PRAO veckan inletts. I 8:an tillbringade jag min praovecka i min före detta lågstadieskola. Jag var verkligen supernöjd över mitt val! Jag fick ju till och med hålla några lektioner. Ni kan läsa om det här, härhär och här.

Men nu den här gången har jag valt att tillbringa min prao vecka vid YLE. Jag har varit och är fortfarande intresserad av att göra tv. När jag var yngre var jag ju med i barnprogrammet Oppåner o stormtrivdes! Nu får jag istället för att vara framför kameran lära mig om hur det går till bakom kameran. Jag kommer vara tillsammans med duktiga Sandra, som håller på att göra barnprogrammet I mina gummistövlar där barn mellan åldern 3-5 år är i fokus. I programmet gör de saker som de brukar & tycker om att göra.

Idag fick jag vara med då vi var o filmade en fyraårig pojke (min granne) som skulle baka. De var riktigt skojigt!  

Men nu ska jag inte skriva mer. Nu är det fotbollsträning som väntar.

Hoppas ni fått en fin start på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar