söndag 8 februari 2015

Jag är Fast

Något som jag verkligen har börjat tycka om att lyssna på är Poddar. Det finns en app som man kan ladda ner till sin Iphone som heter Podcaster, och via den kan du lyssna och prenumerera på vilken Podcast som helst. De flesta Poddar släpper 1 avsnitt i veckan. En Podcast går ut på att det oftast är 2 nära vänner, som under ca. 20-40 minuter pratar om ett ämne. Ämnet varierar från vecka till vecka. Här under är mina 3 favorit Poddar. 


Michaela & Dashas Podcast fokuserar sig på kärlek och allt vad det innebär. De tar alltså upp ämnen som otrohet, vad man gör när man blir dumpad, hur man skall göra för att hålla glöden vid liv, förälskelser osv. Tyvärr ger de inte längre ut nya avsnitt, men det finns hela 66 stycken gamla som man kan lyssna sig igenom!


Nicole & Chloés Podcast handlar om lite allt möjligt. Resor, skolan, och tonårstankar är mycket som det diskuteras kring. Dessutom har de emellanåt intressanta gäster på besök i deras Podd. Bland annat Zara Larsson, Molly Rusta och Malin Gramer har varit och gästat Podden!


Andrea & Mathildas Podcast är den som jag har lyssnat på längst. De tar upp det mesta som kan tänkas röra en lite äldre tonårings liv. Allt från relationer till framtidsplaner till prestationsångest, ja, ni hör. Jag tycker väldigt mycket om den eftersom den känns så "naturlig". Man hör verkligen att det är två jätte nära vänner som sitter och pratar med varandra, utan att de känner sig ansträngda och nervösa över att det de säger spelas in. Ett stort plus är även att de kan bjuda på sig själva!


2 kommentarer:

  1. oj dendär första måst jag börja lyssna på!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag rekommenderar verkligen den! Börja lyssna om du inte redan gör det :)

      Radera