lördag 14 november 2015

I see humans, but no humanity

paris, prayforparis, and pray-bild


Vaknade sent imorse. Skönt. Som oftast tog jag fram telefonen och började scrolla igenom instagram. En bild på Eiffeltornet med hashtagen "prayforparis" var det första jag såg. Ojdå. Vad är det som har hänt? var det första jag tänkte. Jag googlade och fick massa träffar med rubriker som "långt över hundra döda", "flera terrordåd i centrala Paris" och "världen är i chock". Jag läste och läste och kunde inte på något sätt förstå vem, vem gör så här? Det är så svårt att greppa. Det hände så nära oss. 
paris, france, and pray for paris-bild
Så fruktansvärt. Så hemskt. Så ofattbart. Hur kan man göra så mot sina medmänniskor? Idag går mina tankar till alla i Paris. ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar