onsdag 13 november 2013

Dermoshop Tips

Jag tänkte rekommendera om en del produkter från dermoshop, som jag själv är riktigt nöjd med. :)



Jag har en puderborste, två rougeborstar o en vinklad pensel. Den vinklade penseln är bra att ha ifall man använder flytande eyeliner. Borsten och alla penslar är mjuka o lätta att använda. (Puderborste Länk)  (Rougeborste Länk)  (Vinklad pensel Länk)

Det matta solpudret har en riktigt bra färg, det blir inte för ljust eller för mörkt. Dessutom ser det väldigt naturligt ut då det inte är något skimmer i. (Länk)

Den bruna kajalen är super! Färgen är mörk brun o passar färgmässigt bättre åt mig än svart. Dock finns pennan också i svart. Man måste inte alls trycka hårt på för att färgen ska fastna, du bara drar med den där du vill applicera den. Pennan är väldigt mjuk, o den går att vässa. Kajalen är vattenfast. (Länk)


Hårsprayen är bra. Den ger en glänsande yta o ger håret stadga. Om man sprayar det i håret en dag o sedan inte går i duschen, blir håret inte strävt, fett och hårt, utan efter en natt är det mjukt o normalt igen. (Länk)

Värmeskyddande styling spray har jag faktiskt inte själv provat ännu, men det sägs att det fungerar till alla hårlängder, men passar bäst för kort & halvlångt hår. Man ska spraya det i lite fuktigt hår för bästa volymen o stadgan. Det skyddar från all slags värme, t.ex hårfön och plattång. (Länk)  

Schampo för färgat & fett hår är det bästa schampot. Förr hade jag väldigt väldigt fett hår o torr hårbotten, fast jag använde schampon för torrhårbotten hjälpte det inte ett dugg, utan det bara fortsatte att klia. Men när jag sedan började använda det här schampot så blev det så mycket bättre. Schampot innehåller en mild blandning av tensider som rengör håret bra, utan att bleka hårfärgen, eftersom jag har slingat hår. Dessutom har jag under de senaste åren fått ganska fett hår, så då är det toppen att att detta schampo är ägnat just åt det. Schampot kan också bra användas av såna som inte har färgat hår. (Länk

Rödapelsin duschgelen doftar inte så väldigt starkt, men är överlag som de flesta duschgel. Bra. (Länk)

Oliv duschgelen har, som ni kan gissa, en doft av oliv. Den är också likadan som de flesta andra duschgel, men enligt mig doftar den en aning godare än rödapelsin duschgelen. (Länk)

Deodoranten Lime är riktigt bra! Den håller dig fräsch hela dagen, utan att du börjar lukta svett. Dessutom är den väldigt mild, så den passar även bra för personer med känsligare hud. Och det skadar ju aldrig att den doftar väldigt gott. (Länk)

Body butter med vanilj doft är världens bästa. Förutom den himmelska doften är den perfekt tjock. T.ex jag som lätt får väldigt torr hud speciellt på vintern håller huden perfekt fuktig med denna kräm! Jag smörjer in huden oftast direkt efter duschen, medan huden ännu är lite fuktig, för bästa resultat. (Länk)



Nu kommer det som jag rekommenderar mest av allt.

Dermosils rengöringsprodukter. I slutet av lågstadiet fick jag finnar o jag ville verkligen ha bort dem. Jag hade aldrig förr använt någon produkt för mitt ansikte & visste inte vad jag skulle kunna göra för att inte finnarna skulle bli fler. Då tipsade våran föredetta granne om dessa tre produkter. Vi beställde hem dom & inte en dag har jag ångrat det. Ofta om man ser reklamer eller sådant om detta så tänker i alla fall jag att det ändå inte funkar på mig. Och det trodde jag också, men jag hade så fel det bara går. Efter en tid syntes det en tydlig förbättring. Idag har jag lite lite finnar kvar o använder inte dom här produkterna så ofta som förr. Men jag har dock dessa produkter att tacka för att jag är så finn fri idag som jag är!
När jag beställde dom kom de alla tre i ett paket, men idag säljs alla var för sig. Tyvärr säljs inte ansiktsvattnet för tillfället.

Fresh Balance Rengöringsgel är den första produkten av av dessa tre som du ska använda. Det är en slags gelcrème som rengör huden & den applicerar du i hela ansiktet. När du gjort det, sköljer du bort krämen med ljummet vatten. (Länk)

Sen ska du hälla (Tonic) ansiktsvatten på en bomullspadd o applicera det i hela ansiktet. Badda lite försiktigt med en handduk, bara så att överlopps vätskan försvinner.

Nu kan du öppna den sista produkten i serien, nämligen Fresh Balance Gelcrème o smörja in ditt ansikte med denna återfuktande kräm. Gelcrémen tas upp snabbt, och låter huden andas. Porerna tillsluts utan att täppas till, vilket är super bra om man som mig t.ex har finnar. (Länk)


Fresh Balance Peel-off Ansiktsmask har samma funktion som dessa tre här över. Det är en tunn kräm som du applicerar i hela ansiktet, förutom på ögonen o munnen. Du tvättar inte bort det, utan låter det stelna till en ansiktsmask o har på masken i 15-20 minuter. När tiden gått börjar du försiktigt dra bort från masken, med början utifrån kanterna. Efteråt kan du ta & skölja ansiktet med lite vatten. (Länk)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar