söndag 22 december 2013

Denna jul blir inte lik de andra


Åååå trots att det är julafton om bara några dagar skulle jag nu vilja åka iväg, flyga bort till något annat land & fira jul i solen för en gångskull. Den bästa årstiden är sommar, men vintern kommer strax efter. Jag älskar julen. Det är kallt & vitt ute, snöflingorna dinglar ner från himlen, medan man sitter inomhus med julfiilis och öppnar paket. Men i år är det trist. Såklart kommer julen bli rolig o jag längtar nog. Men då halva grejen saknas. I stället för snö trillar regndropparna ner från himlen. Istället för det vita på marken syns det färglösa gräset. Istället för minus 10 grader är det plus 3 grader. Hälften saknas o det gör mig ledsen. 

Ville bara skriva av mig lite, men nog ska jag försöka göra det bästa av den 24 trots allt. Idag var jag på 2 timmars fotbolls träning i Fennia arenan, under eftermiddagen har det bakats julgodis & nyligen var jag i julkyrkan för att få en underskrift i mitt skribahäfte.

Nu ska jag trycka igång Solsidan. 
Ha det fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar