onsdag 25 februari 2015

Vila i frid älskade Moffa ❤️


På måndagskvällen klockan 8 tog Moffa farväl. Vi visste att han inte hade länge kvar att leva, men det kom ändå som en chock. Jag, mamma och Wilma åkte till närsjukhuset i Korsholm där han varit de senaste månaderna. När vi kom dit var mommo & Niklas redan på plats. Där i sängen låg Moffa, med ett brinnande ljus på bordet bredvid. Allting var så stillsamt i rummet. Då brast det för mig och jag förstod att han kommer vara borta för alltid. Min Moffa. 

Vi har alltid stått varann otroligt nära och jag älskar honom för hela mitt hjärta. Av alla människor jag någonsin känt är han den med störst hjärta. Han är den som aldrig någonsin har klagat på något oavsett hur jobbigt han har haft det. Han är den omtänksammaste, gladaste, vänligaste och duktigaste. Moffa är den bästa mannen jag någonsin haft i mitt liv.

Han lämnade en miljon fina minnen efter sig som jag aldrig kommer glömma. Han har satt sina spår i mig, och jag känner hur ett stort tomrum växer inom mig. 

Han kommer alltid finnas i mina tankar och jag kommer sakna honom för evigt.

Hoppas du har det bra Moffa, du är enormt saknad. Jag kommer alltid att älska dig på det där speciella sättet, som bara du och jag förstår oss på ❤️


4 kommentarer:

  1. Det är så otroligt hemskt sånt här. och just när man haft en sådan speciell relation till sin moffa/faffa som ingen annan förstår så sörjer man också på ett vis som ingen annan. Det har nu gått en månad sedan jag förlorade min faffa men det känns som 1 år sedan jag såg honom senast. Men på något vis tror jag och hoppas ändå att det kommer börja kännas bättre sedan med tiden och på något vis känns det som att man får mest utav att prata om sådant här med människor som är i samma situation så du ska spendera mycket tid med familjen och ta hand om varandra! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din fina kommentar Anna! Jag beklagar verkligen din faffas bortgång. Jag tror du har rätt, vi måste prata om det & få den sörjetid vi behöver. Speciellt svårt är det just om man haft en riktigt nära relation. För mig känns det också som en evighet sedan jag senast såg honom... Ta hand om dej <3

      Radera